StarrikeKöpvillkor & garantier

Köpvillkor & garantier

Läs mer om våra köpvillkor & garantier. Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

Handla

Köp av Starrikes produkter sker via vår webbutik. Tillverkningen sker i våra egna småländska fabriker med hög kvalitet, både i form av material och i tillverkningen. Detta är något vi gör med stolthet och som ger en hållbar produkt. Prismässigt innebär detta samtidigt att vi inte har möjlighet att sälja våra produkter genom återförsäljare.

Vi tar inte ta emot beställningar via telefon eller e-post. Vi förbehåller oss rätten att vid behov justera allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på Starrikes hemsida.

Priser

Angivna priser är alltid inklusive moms.

Betalning

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna.
  • Klarna direktbetalning (kort)
  • Just nu arbetar vi med att trimma betallösningen. I samband med köp kan det dröja något innan köpet går igenom. Det är inget konstigt och vi räknar med att detta ska vara åtgärdat snart.

Person- och adressuppgifter (GDPR)

De uppgifter du lämnar till starrike.se kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och lagras om vi behöver kontakta dig. När du samtycker till våra köpvillkor lämnar du ditt medgivande till detta.

De personuppgifter vi behandlar är de som du själv väljer att lämna till oss, till exempel om du skickar ett mail till oss. Dessa uppgifter kommer vi använda för att på bästa sätt kunna hantera och svara på din förfrågan. Om du anmäler dig till exempelvis ett nyhetsbrev eller genomför ett köp kommer uppgifterna även att användas i samband med hanteringen av utskick, i marknadsföringssyften och för att underhålla en kundrelation. Personuppgifterna kan komma att lämnas ut till våra samarbetspartners på det sätt och i den omfattning som krävs för att kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig i form av till exempel utskick av nyhetsbrev.

Som registrerad har du rätt att få information om vilka uppgifter vi har sparade om dig samt få eventuellt felaktiga uppgifter rättade eller begära att bli raderad.

Läs gärna mer om hur vi hanterar cookies och personuppgifter.

Frakt och leverans

Starrike erbjuder fraktfria hemleveranser över hela Sverige med leverans till din dörr.

Leveranstid

Leveranstid uppgår normalt till 4-6 veckor. Exakt leveranstid meddelas genom ordererkännande i samband med köp.

Transportskador

Vid transportskador/synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras i samband med leverans.

Kontrollera och öppna varan. Skulle något bli fel eller någon produkt bli skadad rättar vi till detta så snabbt vi kan. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till info@starrike.se för hantering av oss. Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.

Ångerrätt

Starrike tillämpar Distansavtalslagen vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning.

Ångerrätt gäller inte specialtillverkade produkter, måttanpassade för dig som kund.

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Företag: för näringsidkare som handlar hos starrike.se tillämpas Köplagen. Returavdrag på 30 % av varans värde tillkommer, utöver kostnaden för returfrakt.

Kontakta oss på info@starrike.se för vidare instruktioner.

Reklamation

Starrike ansvarar för fel på varan som uppstått i tillverkningen. Vi ansvarar inte för eventuella leveransförseningar hos speditören.

Garanti

Vi tillämpar Konsumentköplagen och säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs gärna mer på Konsumentverkets hemsida).

Garantin gäller endast för hemmabruk och omfattar material- och produktionsfel. Anmälan av ärendet skall göras inom skälig tid (max två månader) efter det att felet upptäckts. Monteringen måste vara utförd enligt våra instruktioner och produktens monterings- och skötselanvisningar måste ha följts för att kunna utnyttja garantin.

Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken, eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin omfattar inte följdskador.

Fel och korrigering av publicerat material

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som tryckts eller skrivits felaktigt på webbplatsen. Vi reserverar oss för prisjusteringar, lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.

Produktförändringar

Vi för en ständig produkt- och vidareutveckling av våra produkter. Vi förbehåller oss därför rätten till konstruktionsändringar.

Du har inga produkter i varukorgen.

Ymer, höj- och sänkbart skrivbord

Väx med Ymer – ett skrivbord med växtkraft

Lagom till sommaren 2024 lanserar vi ett av marknadens lättaste höj- och sänkbara skrivbord.

Läs mer