Frågor & svar
Här hittar du vanliga frågor & svar.
Här hittar du vanliga frågor & svar.
Starrikes möbler och inredning handlas på starrike.se
Beställningar tas inte emot via telefon eller e-post.
Gå till vår shop och klicka på den produkt du vill handla. Välj antal och klicka sedan på köp. Produkten hamnar då i varukorgen.
Vill du handla fler produkter gör du bara om samma procedur i vår webbshop.
När du är nöjd klickar du på Till kassan.
Där fyller du i samtliga dina uppgifter och kan även lämna meddelande till oss. Här finns möjlighet att ändra antal på någon produkt.
Du väljer även betalsättning och avslutar med att klicka på slutför köp.
Du kommer att få en orderbekräftelse till din mejl.
Starrike levererar till dörren. Därför är det särskilt viktigt att vi har korrekta uppgifter ifyllda.
Vi återkommer så fort vi kan med information om leveransdag.
Ja, en orderbekräftelse skickas till din mejl. Har du inte fått någon bör du kolla i din skräpkorg så att den inte har hamnat där. Via Outlook kan du som kund tillåta mail som hamnat i skräpkorgen genom att högerklicka på mailet. Gå till fliken skräppost och välj tillåt mail från avsändaren/domänen.
Vi erbjuder betalning genom Klarna.
Betala inom 14 dagar eller Klarna direktbetalning.
Just nu arbetar vi med att trimma betallösningen. I samband med köp kan det dröja något innan köpet går igenom. Det är inget konstigt och vi räknar med att detta ska vara åtgärdat snart.
Inte i nuläget. Vi säljer allt on-line med hemleverans direkt från vår fabrik. Men bli inte förvånade om vi dyker upp med showroom och hos återförsäljare i framtiden. Vi arbetar med frågan och kommer att återkomma med uppdaterad information.
Bästa sättet att ta kontakt med vår Kundservice är att skicka ett mail till: info@starrike. Vår målsättning är att svara på alla mail inom 24 timmar vid arbetadagar. Mejlar du en helg tar vi oss an frågan när det blivit arbetsvecka igen. Uppge ditt ärende och gärna telefonnummer så att vi kan kontakta dig.
Vi levererar i dagsläget inom Sveriges gränser.
Absolut! Vi offfererar gärna beställningar även till företag. Bästa sättet att få en offert på ett visst antal av en eller flera produkter är att mejla förfrågan till info@starrike.se
Leveranstiden varierar för våra produkter. Ett flertal produkter finns på lagerhylla och kan levereras på 2-5 arbetsdagar. I förekommande fall när vi först behöver få hem material för att tillverka i vår egen fabrik, kan det röra sig om några veckor. Vi håller dig underrättad och meddelar exakt leveranstidpunkt med ordererkännande som skickas dig som kund. Produkterna levereras med fraktbolag hem till din dörr, alternativt till paketombud. Därför är det extra viktigt att du fyller i telefonnummer och rätt uppgifter i övrigt i din beställning. Frakt ingår alltid i priset och vi levereras inom hela Sverige.
Tillverkningen sker i våra fabriker i Vaggeryds kommun. Det är vi stolta över. Att erbjuda en lokal tillverkning i Småland, där vi tar ansvar för miljö, personal, produktion och erbjuder produkter med hög kvalitet och hållbarhet. Vi har även lokala samarbetspartners som vi använder oss av.
Starrike håller hållbarhet och kvalitet som honnörsord.
Vi arbetar i träbaserade skivmaterial och massivt trä av hög kvalitet.
Starrike har höga designambitioner – att våra produkter ska vara ikoniska med snygg finish och stil. I ärliga, äkta och redovisande material.
Visionen är även att göra flexibla möbler med flera användningsområden. Till exempel att kunna kombinera en hylla som skrivbord, eller pallar som kan bilda långbänk. Möblerna ska vara lätta att montera upp och plocka ned. Allt för att underlätta livet i trångbodda bostäder, så att man snabbt ska kunna plocka fram extra sittplatser när gäster kommer på besök.
Starrike tillämpar Distansavtalslagen. Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet utan anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning. Ångerrätten gäller inte specialtillverkade produkter, måttanpassade för dig.
När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Kontakta oss på info@starrike.se för vidare instruktioner.
Vi tillämpar Konsumentköplagen och säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs gärna mer på Konsumentverkets hemsida).
Garantin gäller endast för hemmabruk och omfattar material- och produktionsfel. Anmälan av ärendet skall göras inom skälig tid (max två månader) efter det att felet upptäckts. Monteringen måste vara utförd enligt våra instruktioner och produktens monterings- och skötselanvisningar måste ha följts för att kunna utnyttja garantin.
Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken, eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin omfattar inte följdskador.
Vid transportskador/synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras i samband med leverans.
Kontrollera och öppna varan. Skulle något bli fel eller någon produkt bli skadad rättar vi till detta så snabbt vi kan. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till info@starrike.se för hantering av oss. Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.
Tillverkningen sker i våra fabriker i Vaggeryds kommun. Det är vi stolta över. Att erbjuda en lokal tillverkning i Småland, där vi tar ansvar för miljö, personal, produktion och erbjuder produkter med hög kvalitet och hållbarhet. Vi har även lokala samarbetspartners som vi använder oss av.
Starrike håller hållbarhet och kvalitet som honnörsord.
Vi arbetar i träbaserade skivmaterial och massivt trä av hög kvalitet.